Medytacje- sposób na zdrową głowę

przez kuba
66 wyświeltenia

Czasami mamy taki dzień, że nie wiemy gdzie włożyć ręce. Sprawy się sypią jedna po drugiej, a Ty czujesz, że zaczynasz tracić grunt pod nogami. Jak poradzić sobie w świecie, w którym doba jest cały czas za krótka? Z pomocą może przyjść medytacja. I jeśli do tej pory kojarzyła Ci się wyłącznie z mnichami, to my wyprowadzimy Cię z błędu. 

Rodzaje medytacji

Medytacja transcendentalna – jest to wolny oddech i recytacja mantry. Wydech powinien być dłuższy niż wdech. W momencie oddechu powinieneś być skupiony na tym, jak reaguje ciało. Mantra to jednosylabowe dźwięki, których nie można przetłumaczyć, nie mają żadnego znaczenia. Nie musisz dźwięków mantry mówić na głos, możesz to robić w myślach. Chodzi o to, żeby się po prostu skupić na tych dźwiękach. Taką medytację możesz praktykować samodzielnie. Tą technikę stosują często szachiści, oraz osoby uprawiające hazard. Nie ma nic lepszego jak zdrowy umysł, kiedy przechodzisz etap zakładania konta użytkownika w STS rejestracja i próbujesz obstawić ważny dla siebie kupon bukmacherski. To odpowiedzialny moment, więc spokój w głowie na pewno się przyda, a medytacja może nam w tym pomóc.

Medytacja chrześcijańska – również bazuje na powtarzaniu mantr, np. Jezus, Abba czy Maranatha.

Medytacja Zen- medytacja stosowana  w jednym z nurtów buddyzmu. To pogranicze filozofii i religii. Wykonuje się ją w pozycji siedzącej ze skrzyżowanymi nogami. Oddychamy i nie skupiamy się na myślach, które pojawiają się w naszej głowie. 

Medytacja Mindfulness – skupienie swojej uwagi na teraźniejszości. 

Zalety praktykowania medytacji:

  • zwiększenie odczuwania pozytywnych emocji
  • zmniejszenie stanów depresyjnych i lękowych
  • większa kreatywność
  • lepsza pamięć i większe zdolności umysłowe 
  • zwiększona odporność 
  • większe zdolności w zakresie pracy wielozadaniowej
  • zmniejsza odczucie stresu

Jak zacząć medytować? 

Na początek najlepiej skorzystać z medytacji prowadzonej. Oznacza to, że jest osoba, która poprowadzi Cię przez całą sesje. Będzie Ci mówiła „ zamknij oczy, policz oddechy, obserwuj oddech, skup się na swoim ciele.” 

Nie oznacza to jednak, że nauczyciela medytacji musisz mieć obok siebie. Możesz puścić nagranie z youtube czy spotify, oprócz tego są aplikacje na telefony, które również poprowadzą Cię przez całą medytację. Musisz wybrać, która metoda odpowiada Ci najbardziej. Najważniejsze to zacząć, tak więc:

  • bądź wyrozumiały dla siebie – nie denerwuj się, że nie potrafisz się skupić na sobie. To normalne, że przez głowę na początku przelatuje mnóstwo myśli. Z czasem  zauważysz, że do niektórych spraw nie przywiązujesz sprawy. 
  • Bądź regularny – wystarczy kilka minut dziennie, ale regularnie.
  • Znajdź swoje miejsce i porę dnia – wybierz o jakiej porze najlepiej Ci się skupić na medytacji. Rozważ również medytację poza domem. 

Medytacja może przynieść Ci mnóstwo korzyści. To nie tylko lepsza koncentracja  czy panowanie nad stresem. To całkowicie nowe życie, w którym potrafisz złapać oddech. Niezależnie od tego, co skłoniło Cie do medytowania, trzymamy kciuki, żeby Ci się udało.

5/5 - (1)

ZOBACZ RÓWNIEŻ