Uprawianie sportu w lutym – czy warto?

przez admin
409 wyświeltenia
Uprawianie sportu w lutym – czy warto?

Zimą większość ludzi skarży się na depresję, trudności z zasypianiem, oraz inne dolegliwości, które zazwyczaj przychodzą w okolicach chłodnego okresu roku. Jednakże czy warto mimo wszystko się ruszyć i zacząć uprawiać sport w lutym?

Uprawianie sportu w lutym – czy warto?

Zimą odżywamy się inaczej

Kiedy robi się coraz chłodniej, chcemy jeść więcej i przymykamy oko na przekąski między posiłkami. W zimie brakuje nam światła potrzebnego do syntezy witaminy D. Dodatkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne sprawiają, że wolimy przebywać pod ciepłym kocem, zamiast biegać na zewnątrz.

Zimą trudno zmotywować się do treningów

Jeśli będziemy mieli chęć ćwiczyć, to zwykle będziemy wybierać zajęcia w domu lub na salach treningowych. Jednak o ile pozwala na to pogoda, warto trenować na świeżym powietrzu. Oczywiście ćwiczenie na zimno wymaga odpowiedniej techniki i przygotowania. Dlatego też przed rozpoczęciem treningu warto skonsultować się z lekarzem w celu sprawdzenia wszelkich przeciwwskazań zdrowotnych.

Warto również wybrać aktywność, która Cię zadowoli. Pamiętaj, trening to Twój czas, więc wykorzystuj go mądrze. Aktywność na świeżym powietrzu może wzmocnić naszą odporność i zapewnić organizmowi potrzebny tlen. Dodatkowo ćwicząc na świeżym powietrzu otrzymujemy więcej pobudzenia niż na siłowni – bo w końcu wszędobylska ostatnio policja bardzo chętnie wlepi nam mandat za nie noszenie maseczki – z tego powodu warto jest też cały czas zwracać uwagę na swoje otoczenie.

Trening na świeżym powietrzu w lutym nie musi kończyć się przeziębieniem

Przed wyjściem na zewnątrz najważniejsze o czym musisz pamiętać, jest prawidłowe oddychanie w zimnie. Musisz chronić drogi oddechowe przed zimnym powietrzem. Wdychaj powietrze tylko przez nos! Trening na mrozie powinien być spokojniejszy niż w innych sytuacjach. Zwolnij i zostaw sobie ostre trenowanie na kolejną porę roku. Ćwicz powoli, ale ostrożnie. Jak sprawdzić, czy tempo uprawiania sportu jest dobre? Otóż podczas ćwiczeń możesz swobodnie mówić, jeśli jest dobre. Jeśli tak, oznacza to, że wybrałeś najlepszą prędkość do treningu na mrozie.

Na co jeszcze uważać?

Przede wszystkim na to, gdzie trenujesz. Zdecydowanie lepiej jest ćwiczyć w miejscach, które są mniej popularne, ponieważ wtedy możesz ćwiczyć bez żadnych przeszkód, oraz istnieje niewielka szansa, że przyjedzie policja i będzie się interesowała co robisz. Dlatego też dobierz miejsce swoich ćwiczeń mądrze i staraj się nie wychylać zbyt mocno.

5/5 - (2)

ZOBACZ RÓWNIEŻ